A A A K K K
людям із порушенням зору
Комунальне некомерційне підприємство "Міський центр первинної медико-санітарної допомоги" Енергодарської міської ради Запорізької області

Найбільш поширені питання щодо електронних направлень

Дата: 09.08.2021 14:34
Кількість переглядів: 366

 Хто виписує електронне направлення пацієнту на призначені обстеження лікуючим лікарем?

Електронне направлення виписує той лікар, якому потрібні результати того чи іншого обстеження для оцінки стану здоров’я пацієнта. Це може бути лікар, який надає первинну допомогу, а саме: сімейний лікар, терапевт, педіатр. Або лікар, який надає спеціалізовану допомогу, такий як гастроентеролог, онколог, невролог та інші.

Тобто лікар-спеціаліст теж може самостійно створювати е-направлення, і для цього пацієнтові не потрібно звертатися до лікаря первинної медичної допомоги (ПМД), з яким укладено декларацію. Технічна можливість самостійно створювати в електронній системі охорони здоров’я направлення є у будь-якого лікаря, зареєстрованого в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), незалежно від форми власності закладу чи спеціальності лікаря.

Таким чином, якщо лікуючий лікар під час консультації призначає пацієнтові певні обстеження, то він і має створити відповідне направлення.

Чи може пацієнт за одним направленням отримати одну й ту послугу у лікарів з різних медичних закладів, щоб порівняти результати?

Ні. Коли пацієнт звертається за направленням до лікаря, наприклад, на консультацію, то він відразу вносить інформацію про надані послуги в електронну систему охорони здоров’я. І погашає направлення, якщо послуга надана в повному обсязі. Тож звернутися за одним і тим самим електронним направленням на консультацію до іншої лікарні та отримати цю послугу безоплатно не можна.

Чи можуть пацієнту відмовити в лікарні у наданні послуги, якщо він назве номер направлення, але не зможе надати його роздрукований варіант?

В жодній лікарні, яка має контракт з НСЗУ, не мають права відмовити пацієнту у наданні послуги без паперового варіанту направлення чи декларації. Головне, щоб пацієнт надав дійсний номер електронного направлення: прочитав його з смс або виписав цей номер на окремий аркуш.

Звичайно, попросити пацієнта надати роздрукований примірник електронного направлення в лікарні можуть. Наприклад для того, щоб швидше побачити необхідну інформацію про послугу, за якою звернувся пацієнт. Це актуально, якщо в лікарні раптом вимкнено електроенергію або у медичного працівника немає доступу до ЕСОЗ з інших причин. Тож якщо пацієнт має роздрукований примірник направлення – він може надати його за проханням медичного працівника.

Який термін дії електронного направлення?

Електронне направлення діє у період впродовж одного року від створення. Але пацієнту краще дотримуватися рекомендацій лікаря щодо термінів проходження обстеження чи отримання консультації спеціаліста, на які він направив пацієнта. Така інформація, зокрема, вказана в додатковій інформації в направленні, якщо лікар роздруковує пацієнтові інформаційну пам’ятку.

 З електронним направленням сімейного лікаря, який працює в комунальному центрі ПМД, пацієнт може звернутися до законтрактованої приватної клініки за спеціалізованою медичною допомогою.

Як користуватися електронним направленням: інструкція для пацієнта

Електронне направлення, як і декларація, – ключ до безоплатних послуг у Програмі медичних гарантій. Його виписує сімейний лікар, терапевт, педіатр або ж лікуючий лікар.

Пацієнту виписують направлення, коли його проблема потребує залучення вузького спеціаліста, додаткових обстежень, процедур чи госпіталізації.
Розповідаємо, як користуватися електронними направленнями.
✓ Е-направлення створюється лише в електронній системі охорони здоров’я лікарем, який в ній авторизований.
✓ Лікар може змінити чи виправити направлення, тільки шляхом скасування і створення нового.
✓ В е-направленні не вказується ні заклад, ні лікар, до якого направляють пацієнта, лише код послуги та інформація про заклад і лікаря, який його створив. Місце отримання послуги пацієнт обирає самостійно. В будь-якій лікарні України, яка має контракт з НСЗУ.
Але є виключення. Коли відбувається переведення пацієнта на рівні “стаціонар-стаціонар”, тоді заклад вказується.
Також е-направлення не потрібне, якщо пацієнт лікується стаціонарно і має пройти в тій же лікарні певні обстеження чи консультації.
✓ Кожне е-направлення має свій номер у системі. Якщо направлень декілька, але вони стосуються однієї проблеми, то номер у них однаковий і називається груповим.
✓ Пацієнт отримує номер направлення в смс на телефон, який вказаний у декларації з лікарем. Номер направлення складається із 16 символів (цифр та літер) і виглядає приблизно ось так: 0000-К4НК-9Т6М-3А20. Якщо зручніше, можна попросити роздруковане направлення. Воно буде містити штрих-код, дату виписки, дату, до якої дійсне направлення, ім’я та діагноз пацієнта, назву послуги, ім’я та контакти лікаря і додаткові інструкції чи нотатки для пацієнта у разі потреби.
✓ Щоб отримати послугу за направленням, слід прийти в обраний заклад, попередньо записавшись через сайт, медичну інформаційну систему, реєстратуру чи телефоном, і повідомити лікарю номер направлення. Перелік послуг, які надає кожен медичний заклад, можна подивитися на дашборді НСЗУ 
https://bit.ly/2UVjfOw.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Додати послуги

Додати ще одну послугу